babyweb.cz > BABYWEB 2021 > Rodina > Výchova > Specifické poruchy učení > Každý máme svého tygra, který dělá uáá
Každý máme svého tygra, který dělá uáá
ZAUJALO NÁS Knihy Tygr dělá uáá uáá a Jak se krotí tygr Petra a Kamily Kopsových vychází z myšlenky, že každý máme svého tygra: Emoce, které nemáme pod kontrolou, slova, která bychom raději neřekli, temperament, který nás nutí dělat divoké věci… To všechno někdy trápí nás samotné i naše nejbližší. Ale i ten nejdivočejší tygr se dá zkrotit!
První z obou knih Tygr dělá uáá uáá byla napsána pro děti, rodiče i pedagogy a původně byla zamýšlená jako pomůcka pro komunikaci s hyperaktivními dětmi. Popisovaná metoda je však natolik univerzální, že se stala návodem pro lepší komunikaci v každé rodině.
Kniha vychází z diagnostické metody Životních map. Životní mapy jsou komplexní metoda, která rodičům pomáhá odhalit vnitřní svět jejich dítěte a zlepšit vzájemnou komunikaci.
Podle spoluautora Petra Kopse mapy opakovaně ukazují, že nejproblematičtější jsou postoje a nezdravé vzorce chování, které rodiče nevědomě předávají svým dětem a neschopnost komunikovat v rodině tak, aby tomu děti rozuměly.
Více si o dětských Životních mapách přečtěte v článku: Jak lépe rozumět svému dítěti? Zkuste životní mapy
Tygr dělá uáá uáá
Kniha je ojedinělým náhledem do dětské duše a je napsaná podle skutečných příběhů dětí. Hlavním hrdinou je šestiletý školák Jakub, který postupně seznamuje čtenáře s tím, jak prožívá stav, kterému se říká syndrom ADHD neboli hyperaktivita. Je to vnitřní svět chlapce, který je sice před rodiči ukrytý, zároveň se ale výrazně projevuje navenek. Kniha čtenářům ukazuje, že pokud problém odhalíme, zároveň objevíme i způsob, jak se s ním vypořádat. Kniha má velmi příjemné ilustrace a je výborným pomocníkem rodičů i pedagogů, ale též inspirací pro samotné děti. Kniha Tygr dělá uáá uáá se stala jednou z nejprodávanějších dětských knih a její dostisk se připravuje na konec února.
Čtěte také:
- Máme hyperaktivní dítě nebo „jen“ zlobivé?
- Ani vítěz, ani poražený: Gordonova metoda pomáhá komunikaci mezi rodiči a dětmi
- Záchvaty vzteku: Dá se s nimi něco dělat?
Jak se krotí tygr
Na stránkách knihy Jak se krotí tygr se ocitnete ve škole krotitelů tygrů! Tygry se zde učí krotit nejen děti, ale také dospělí – rodiče, pediatři i pedagogové. Jednotlivými lekcemi vás provedou zkušení krotitelé, proto v ní nenajdete žádnou teorii, ale především praktický nácvik. V několika lekcích se naučíte zacházet se svými tygry i s tygry svých dětí či partnerů, chápat je, rozumět jim a spolupracovat s nimi. Pokud zvládnete alespoň jednu lekci, uvidíte, že se život ve vaší rodině může velmi příjemně změnit. A pokud se dostanete až na konec, tak zaručeně svého tygra ochočíte a uvidíte, že i tygr může být přátelský.
Kniha Jak se krotí tygr:
- jednoduše pojmenovává zdroje nedorozumění a napětí v rodinné komunikaci
- odhaluje základní potřeby a postoje obou stran
- jednoduchou metodou učí dítě i dospělého například: Jak si navzájem říkat o věci, jak se vyrovnat s určitou situací nebo jak žádat o pomoc
- zaměřuje se na problémy (nejen) hyperaktivních dětí
- to všechno způsobem, kterému malé dítě (obrací se primárně na dítě) porozumí
- byla vytvořena na základě zkušeností terapeutické praxe
- to vše na pouhých 60 stranách
Také druhá kniha se stala během pouhých dvou měsíců od vydání bestsellerem! Více na www.zivotnimapy.cz
Petr Kops po ukončení studií pracoval několik let v armádě, odkud po sametové revoluci odešel a začal působit v oblasti rehabilitace. Tomuto oboru se věnoval přes 20 let a získal zde neocenitelné dovednosti pro práci s lidmi. Zde se také setkal se svou manželkou Kamilou, se kterou vytvořili metodu Životních map, jejíž metody využívají při koučingu jednotlivců i skupin.
Kamila Kopsová vystudovala fyzioterapii v Příbrami. Při své praxi se setkala s různými lidmi s různým stupněm postižení. Jednoho dne ji samotnou vyřadily z této činnosti zdravotní problémy. Přesto ji to po různých profesních „odbočkách“ přivedlo zpět do přímého kontaktu s lidmi. Její aktivity nakonec vyústily ve spoluautorství metody Životních map, koučování a publikační činnost.